Tytuł szkolenia:
COACHING DLA MENEDŻERÓW – Jak posługiwać się metodą coachingu w motywowaniu, zarządzaniu i budowaniu zespołów
Kiedy:
Gdzie:
Opis szkolenia:
WIEDZA
Udział w szkoleniu pozwoli poszerzyć w znaczący sposób, posiadany już zasób tradycyjnej wiedzy dotyczący zarządzania, motywowania i budowania zespołów o nowoczesną metodę jaką jest coaching, opartą na szczególnym paradygmacie, odwołującym się do zasobów własnych człowieka.
Uczestnicy poznają:
- zasady procesu coachingowego, jego przeznaczenie ( Po co? , dla kogo? i kiedy? ), będą potrafili rozróżnić coaching od innych metod wspierania rozwoju ludzi i organizacji.
- poznają zasady etyczne obowiązujące w coachingu
- poznają zasady prowadzenia sesji coachingowej z pracownikiem ( pierwsze spotkanie, kontrakt, drugie spotkanie, kolejne sesje)
- poznają w podstawowym zakresie 11 kompetencji coachingowych rekomendowanych przez ICF ( International Coach Federation)
UMIEJĘTNOŚCI
Uczestnicy nabędą umiejętności ogólne i szczegółowe ( techniczne) min:
- będą potrafili podjąć decyzję, czy w konkretnych okolicznościach rozpoczęcie pracy coachingowej z pracownikiem jest optymalne i zasadne
- będą w sposób świadomy posługiwać się w relacji z pracownikiem wymaganymi kompetencjami, tym samym przestrzegając zasad etycznych
- będą potrafili stosować adekwatnie do sytuacji i potrzeb konkretnego człowieka techniki wspomagające proces coachingowy min: modele rozmów GROW, REGROW, CLEAR, posługiwania się tzw . ”pytaniami sięgają cymi sedna”, technikami wspomagającymi budowanie świadomości (coaching perspektyw, wizualizacje, metafory), technikami wspomagającymi automotywowanie i definiowanie celów ( min. strategia Disneya, skalowanie itp.), technikami wspomagającymi podejmowanie decyzji (min. pytania kartezjańskie itp.)
POSTAWY
Uczestnicy dzięki udziałowi w szkoleniu:
- będą mieli szansę doświadczyć nowej perspektywy w pracy w ludźmi ( zarządzaniu ludźmi) opartej na pozytywnym modelu Ja OK/Ty OK dającym większe szanse na maksymalną efektywność i budowanie pozytywnej, opartej na wartościach przyjaznych ludziom kultury organizacyjnej.
- będą mieli szansę na spostrzeganie współpracowników i podwładnych w kategoriach ich zasobów a nie jedynie deficytów
- będą mieli szansę na doświadczenie i utrwalenie postawy w której poczucie odpowiedzialności za przedsiębiorstwo, własny rozwój itp. jest racjonalnie dzielone pomiędzy lidera a pracownika .
Trener:
Program:
DZIEŃ I
- Zasady etyczne posługiwania się metodą coachingu ( 1 – kompetencja Coachingowa wg. ICF) z uwzględnieniem specyfiki zależności menedżer – podwładny w organizacji
- Po co, dla kogo i kiedy? - uzasadnienie dla posługiwania się metodą coachingu – jak świadomie posługiwać się metodą coachingu? Jak utrzymać granicę pomiędzy mentoringiem, doradztwem, szkoleniem?
- Przebieg procesu coachingowego – podstawowe mechanizmy i założenia - planowanie sesji, budowa kontraktu
- Trening 2 - 6 kompetencji coachingowej wg. ICF – symulacje
- Uzgadnianie kontraktu - skalowanie
- Budowa zaufania i partnerstwa
- ”Obecność coacha”
- Słuchanie
- Pytania sięgające sedna
DZIEŃ II
- Trening 7 – 11 kompetencji coachingowej wg. ICF - symulacje
- Bezpośrednia komunikacja
- Budowanie świadomości – „praca z perspektywami”, metaforą itp
- Projektowanie działań
- Planowanie i wytyczanie celów – modele rozmów GROW, CLEAR, strategia Disneya
- Zarządzanie postępami i zaangażowaniem – model rozmowy REGROW
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:
- klimatyzowana sala szkoleniowa w centrum Krakowa
- szkolenie realizowane przez praktyka Eksperta ZEM
- lunch
- przerwy kawowe
- autorskie materiały szkoleniowe
- certyfikat
- e-konsultacje po szkoleniu
- zaświadczenie MEN
- pomoc opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu w Krakowie - doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- darmowa sesja coachingowa dla zainteresowanych
Kontakt ws. szkolenia:
Aneta Sowińska-Dudek Manager ds. szkoleń
511-624-964