Szkolenia otwarte

Tytuł szkolenia:

Kurs zawodowy Profesjonalny Coach (ACC Portfolio Coach - Specific Training Requirements)

Kiedy:
data
13.05.17 - 25.06.17
8 dni
Gdzie:
mapa
Dlaczego warto ?

 

 

Kurs realizowany jest z wykorzystaniem metodyki International Coach Federation (ICF)

 

 

 

CENA kursu zawiera INDYWIDUALNY PROFIL INSIGHTS DISCOVERY ™ dla każdego z uczestników

PRZYKŁADOWY PROFIL INDYWIDUALNY PODSTAWOWY 

 

Opis szkolenia:

Kurs adresowany jest dla:

  • Przyszłych coachów pragnących ubiegać się o akredytację w International Coach Federation (ICF).
  • Osób chcących wykonywać zawód coacha zgodnie ze standardami ICF Polska. 
  • Osób, które interesują się coachingiem oraz używają coachingu w życiu zawodowym lub prywatnym, jako narzędzia motywowania i rozwoju innych.
  • Kadry kierowniczej, managerów, liderów, właścicieli firm.
  • Pracowników działu Human Resources. 
  • Osób zainteresowanych tematyką rozwoju osobistego.
  • Wszystkich osób pracujących z ludźmi.

 

ZAŁOŻENIA KURSU

  • Kurs kompleksowo przygotowuje do podjęcia zawodu Coacha zgodnie ze standardami ICF Polska.
  • Umożliwia akredytację ICF ścieżką Portfolio i spełniła obowiązujące w ICF kryteria ACC Portfolio Coach - Specific Training Requirements.
  • Oparty jest na kodeksie etycznym oraz na 11 kompetencjach coacha wg ICF. 
  • Trwa 8 dni szkoleniowych w systemie weekendowym (85 godz. dydaktycznych)
  • Zjazd I: 13-14.05.2017
  • Zjazd II: 27-28.05.2017
  • Zjazd III: 3-4.06.2017
  • Zjazd IV: 24-25.06.2017
  • Prowadzony jest przez Zespół certyfikowanych i akredytowanych Coachów ACC ICF.
  • Kursu kończy się sesją mentor – coachingu, która jest niezbędna do uzyskania akredytacji ICF.
  • Wartością dodaną kursu jest zastosowanie w jego trakcie metodologii Insights Discovery ™ – każdy z uczestników otrzyma swój Profil Indywidualny Insights Discovery™.

 

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW, ICH FIRM I ORGANIZACJI:

  • Uczestnik kursu nabywa nowe umiejętności i kompetencje, niezbędne do wykonywania zawodu coacha.
  • Kurs pozwala nauczyć się dostrzegać potencjał tkwiący w pracownikach, klientach, wydobywać ich mocne strony oraz rozwiązywać sytuacje problemowe poprzez zastosowanie kreatywnych strategii myślenia i działania.
  • Uczestnicy szkolenia od pierwszych zajęć uczą się prowadzenia sesji coachingowych jednocześnie uczestnicząc w nich zarówno z perspektywy klienta jak i coacha. 
  • Podczas Kursu uczestnicy przechodzą własny proces coachingowy, co pozwala lepiej zrozumieć sens coachingu i ma wpływ na jego prowadzenie. 
  • Kurs pozwoli poznać i rozwinąć swoje umiejętności aktywnego słuchania, zadawania trafnych, mocnych, sięgających sedna pytań, budowania porozumienia z ludźmi, wzbudzania zaufania, budowania relacji.
  • Kurs daje konkretną wiedzę i narzędzia, jak organizować projekty coachingowe w firmach i instytucjach oraz jak je powiązać z innymi procesami w celu maksymalizacji korzyści biznesowych. 
  • Ważnym efektem Kursu dla uczestnika jest zbudowanie Indywidualnego Planu Rozwoju Kompetencji Coachingowych zgodnie ze sztuką coachingowego zarządzania celami zawodowymi.
  • Wartością dodaną dla każdego uczestnika jest otrzymanie własnego Profilu Insights Discovery™, dzięki któremu każdy pozna swój indywidualny styl funkcjonowania, co korzystnie wpłynie na jego dalsze działania, relacje i rozwój zawodowy.
  • Po zakończeniu kursu uczestnicy mogą ubiegać się o uzyskanie akredytacji ICF ścieżką portfolio, tym samym zwiększając swoją wiarygodność i potwierdzając profesjonalizm jako coach.
  • Kurs pozwala rozwinąć nie tylko konkretne umiejętności i nabyć kompetencje coacha, ale także wpływa na rozwój uczestnika zarówno na tle zawodowym, jak i prywatnym, co przekłada się pozytywnie na jego zachowania wobec współpracowników, poczucie własnej wartości i efektywność pracy.
  • Każdy uczestnik otrzymuje dodatkowo możliwość skorzystania z indywidualnej sesji coachingowej z akredytowanym coachem ACC ICF.
Trener:
Program:

ZJAZD I

13 – 14 maja 2017 (sobota – niedziela) w godz. 9:00 – 17:00

 

Sesja 1: WPROWADZENIE

  • Cele i program kursu
  • Zasady i etyka standardów wg ICF – 11 kompetencji Coacha
  • Reguły pracy w grupie szkoleniowej
  • Integracja grupy
  • Wprowadzenie w tematykę zjazdu

Sesja 2:  KOMPETENCJE ICF; I, II, III, IV        

  • Ustalenie zasad współpracy coachingowej
  • Kodeks etyczny i standardy pracy coacha
  • Kontrakt coachingowy
  • Budowanie relacji coachingowej:
  • Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa klienta
  • Obecność coachingowa

 

Sesje COACHINGOWE -  1 sesja w roli Coacha, 1 sesja w roli Klienta.

Zasady etyczne pracy coacha najprecyzyjniej zostały określone przez ICF.

Organizacja ta szczególnie podkreśla swoją misję, jaką jest utrzymanie i promocja jakości w coachingu. Kodeks etyczny został stworzony celem ułatwienia pracy coacha i rozwiania wszelkich wątpliwości w zakresie roli coacha w procesie, oraz charakteru relacji coach-klient.

Szczegółowo określa on zagadnienia takie jak:

  • definicja coachingu: Coaching jest partnerską współpracą z klientami w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencjału.
  • zasady postępowania: powinności wobec klienta (profesjonalizm, korzystanie wyłącznie z metod i narzędzi coachingowych, pełna transparentność działania wobec klienta, brak jakiejkolwiek formy dyskryminacji) powinności coacha wobec organizacji (przestrzeganie reguł i zasad pracy, uczciwość w kwestiach personalnych, regulaminowych, zasady korzystania z informacji)
  • wrażliwość na konflikt interesów: w szczególności jasne rozdzielenie osób coacha, klienta i sponsora w przypadku kontraktu trójstronnego
  • kwestie poufności: pełne poszanowanie do treści i efektów sesji, traktowanej jako własność klienta (poza przypadkami uregulowanymi legislacyjnie, zgodnie z prawem danego kraju) sposób przechowywania notatek, zapisów w dowolnej formie
  • rozwój: zobowiązanie każdego coacha do stałej pracy nad umiejętnościami i warsztatem, szczególnie istotne biorąc pod uwagę jak młodą i wciąż szybko rozwijającą się gałęzią wiedzy jest coaching.

Sesja 3: SESJA PODSUMOWUJĄCA

  • Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce.
  • Konsultacje indywidualne.

 

ZJAZD II

27 – 28 maja 2017 (sobota – niedziela) w godz. 9:00 – 17:00

 

Sesja 1: WPROWADZENIE

  • Wprowadzenie w tematykę treningu zjazdu

 

Sesja 2: KOMPETENCJI ICF; V, VI, VII

Efektywne komunikowanie:

  • Aktywne słuchanie
  • Pytania sięgające sedna
  • Bezpośrednia komunikacja

 

Sesje COACHINGOWE -  1 sesja w roli Coacha, 1 sesja w roli Klienta.

 

Mówi się, że rola coacha w procesie ogranicza się do bycia swego rodzaju lustrem, ukazującym klientowi to co istotne. Z tego względu kluczowa dla pracy każdego coacha jest umiejętność słuchania.

Wyróżnia się 4 rodzaje słuchania:

  • z uwagi na ja – gdzie coach przepuszcza słowa klienta przez swój własny bagaż doświadczeń, przekonań czy uprzedzeń.
  • Z uwagi na ty – gdzie coach porównuje słowa klienta z obrazem tegoż klienta, który sobie wykreował w trakcie procesu
  • słuchanie empatyczne – coach jest zaangażowany, współczujący, ma chęć pomocy klientowi
  • pełne słuchanie z minimalnym dialogiem wewnętrznym

Ten ostatni rodzaj słuchania jest prawdziwie coachingowy. Pozwala on klientowi na pracę w środowisku nieskażonym elementami charakteru, nastawienia czy chwilowego nastroju coacha, czyli na zaistnienie prawdziwego, efektywnego coachingu. Zwróćmy uwagę, że na tym etapie samoświadomość coacha odgrywa minimalną rolę. Wręcz można się pokusić o zdanie, że elementem rozwoju coacha jest zminimalizowanie wpływu, jaki jego samoświadomość może mieć na klienta. Jednym z większych wyzwań na początku pracy coachingowej jest właśnie stanie się takim „lustrem”, które nie ocenia słów, pomysłów klienta przez swój pryzmat, nie wie lepiej od klienta co dla niego jest dobre, nie sugeruje i nie podsuwa klientowi gotowych rozwiązań, a w szczególności nie pozwala, żeby jego samoświadomość wpłynęła na nową, zbudowaną, świadomość klienta.

Sesja 3: SESJA PODSUMOWUJĄCA

  • Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce.
  • Konsultacje indywidualne.

ZJAZD III

3 – 4 CZERWCA 2017 (sobota – niedziela) w godz. 9:00 – 17:00

Sesja 1: WPROWADZENIE

  • Wprowadzenie w tematykę zjazdu

 

Sesja 2: KOMPETENCJE ICF:VIII, IX

  • Podstawy pracy coachingowej, a samoświadomość Coacha
  • Budowanie świadomości
  • Projektowanie działań

 

Sesje COACHINGOWE -  1 sesja w roli Coacha, 1 sesja w roli Klienta.

 

Podstawy pracy coachingowej, a samoświadomość Coacha.

Podstawą pracy coachingowej, jak i każdej innej, są kompetencje. W przypadku coachingu zostały one opisane przez ICF (International Coach Federation), obecnie najbardziej liczącą się na świecie organizację coachów.

Ósma z tych kompetencji dotyczy świadomości, ściślej budowania świadomości, i jest ona kluczowa w każdej sesji i każdym procesie coachingowym. Bez zbudowania i odkrycia nowej wiedzy u klienta ciężko doszukiwać się wartości dodanej.

W każdej formie wsparcia, bez względu czy jest to terapia, mentoring, trening czy też coaching, zwraca się uwagę na fakt, że to klient jest najważniejszy. Jest to kluczowy aspekt przy rozpatrywania tematu świadomości w coachingu. Trzeba mieć na uwadze, że świadomość klienta jest celem procesu, nie świadomość coacha.

Sesja 3: WARSZTAT EFEKTYWNOŚCI INDYWIDUALNEJ INSIGHTS DISCOVERY

(odbywa się po wypełnieniu przez uczestników Indywidulanych profili Insights Discovery)

 

Profil Indywidualny Insights Discovery™  przygotowywany jest na bazie odpowiedzi udzielonych w Kwestionariuszu Preferencji Insights Discovery, którego wypełnienie zabiera respondentom zwykle około 20 minut.

Program oparty jest na prostym modelu:

Zrozumieć siebie

(każdy z uczestników przed warsztatami wypełnia indywidualny profil ID)

Zrozumieć innych

(członków zespołu, klientów, członków rodziny itp.)

 
   

Adaptacja i akomodacja postaw

Podjęcie działań = zwiększenie efektywność w kontaktach

Sesja 4: SESJA PODSUMOWUJĄCA

  • Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce.
  • Konsultacje indywidualne.

ZJAZD IV

24 – 25 CZERWCA 2017 (sobota – niedziela) w godz. 9:00 – 17:00

 

Sesja 1: WPROWADZENIE

  • Wprowadzenie w tematykę zjazdu

 

Sesja 2:  KOMPETENCJI ICF: X, XI

  • Planowanie i wytyczanie celów
  • Zarządzanie odpowiedzialnością i postępami klienta
  • Rola Coachee w procesie coachingowym

 

Sesje CAOCHINGOWE -  1 sesja w roli Coacha, 1 sesja w roli Klienta.

 

Coachee, czyli tak zwany klient, jest najważniejszym, być może nawet jedynym ważnym, elementem procesu coachingowego.

Mówiąc najprościej rolą klienta jest praca nad określonym przez siebie celem. Odbywa się to poprzez odpowiadanie na pytania (bądź na brak pytania) ze strony coacha.

Najistotniejszym aspektem pracy klienta jest odpowiedzialność. Coach w czasie pracy bierze odpowiedzialność wyłącznie za proces, natomiast cała reszta, czyli efekty pracy, podjęte działania, osiągnięcie założonego celu, leży w odpowiedzialności klienta.

Coach ma za zadanie stworzyć odpowiednie, kreatywne środowisko dla klienta, które ma mu umożliwić maksymalne wykorzystanie jego zasobów dla danego zagadnienia. Elementy tego środowiska to:

  • relacja (prawdziwie coachingowa relacja jest partnerska, coach nie stawia się ponad klientem)
  • język (coach powinien w miarę możliwości używać języka klienta)
  • zaufanie (zaufanie do coacha i jego kompetencji pomaga klientowi w spokoju skupić się na celu)
  • intencja (coach ma na uwadze wyłącznie dobro klienta, zdefiniowane przez niego samego)

To, co w tak zbudowanym środowisku osiągnie klient, należy już wyłącznie do niego oraz tego w jaki sposób w trakcie sesji:

  • zbuduje swoją nową świadomość, nowe „Ja”
  • wygeneruje opcje, a następnie konkretny plan działania

Następnie, co najważniejsze, poza sesją:

  • wcieli swój plan w życie
  • jakie konkretnie osiągnie efekty, i jak będzie dążył do założonego celu
  • jak utrzyma motywację oraz pozytywne efekty po zakończeniu całego procesu

 

Sesja 3: MENTOR COACHING

 

Sesja 4: SESJA PODSUMOWUJĄCA

  • Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce.
  • Konsultacje indywidualne

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

  • klimatyzowana sala szkoleniowa w centrum Krakowa
  • szkolenie realizowane przez praktyków Ekspertów ZEM
  • lunch
  • przerwy kawowe
  • autorskie materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • e-konsultacje po szkoleniu
  • zaświadczenie MEN
  • pomoc opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu w Krakowie - doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
  • darmowa sesja coachingowa dla zainteresowanych
  • indywidualny Profil Insights Discovery

Udostępnij:

Kontakt ws. szkolenia:

Aneta Sowińska-Dudek Manager ds. szkoleń
511-624-964

Zgłoszenie
Miasto:
Termin szkolenia:
13.05.17
Inwestycja:
3590 PLN netto
Rabat:
2 uczestników - 5%
3 uczestników - 10%
więcej - porozmawiajmy

Wybrane referencje:

Kopalnia Wapienia Czatkowice - Grupa Tauron
Kopalnia Wapienia Czatkowice (Grupa Tauron) rekomenduje współpracę z firmą szkoleniową ZESPÓŁ EKSPERTÓW MANAGER (ZEM) z Krakowa, która przeprowadziła dla przedstawicieli kadry kierowniczej oraz specjalistów Spółki dedykowane szkolenia rozwijające kompetencje...
Zobacz referencje
Holiday Inn Kraków City Center*****
Holiday Inn Kraków City Center ***** rekomenduje współpracę z firmą szkoleniową ZESPÓŁ EKSPERTÓW MANAGER (ZEM) z Krakowa, która przeprowadziła dla przedstawicieli kadry kierowniczej Hotelu szkolenia zamknięte rozwijające  kompetencje z zakresu...
Zobacz referencje
PGE OBRÓT S.A.
szkolenie z zakresu „Integracja i komunikacja w firmie”. Szkolenie zrealizowane przez trenera ZEM - Panią Małgorzatę Pelczar zostało przeprowadzone bardzo starannie a dodatkowo w innowatorski sposób połączyło teorię z praktyką. Chcieliśmy podkreślić, iż...
Zobacz referencje
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.(cykl szkoleń)
Zobacz referencje Zobacz referencje
Uniwersytet Jagielloński
Firma ZESPÓŁ EKSPERTÓW MANAGER na zlecenie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie przygotowała i przeprowadziła szkolenie pn. Warsztaty rozwijające kompetencje w zakresie efektywnej komunikacji . Wykonawca zapewnił wysoki poziom merytoryczny...
Zobacz referencje
PGE Dystrybucja SA
Firma szkoleniowo-doradcza ZESPÓŁ EKSPERTÓW MANAGER wyróżnia się dużym profesjonalizmem i zdolnościami organizatorskimi w zakresie realizacji zlecanych szkoleń. Najlepszym wskaźnikiem jakości realizowanych przez nią zadań są wysokie oceny i opinie...
Zobacz referencje
Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A.
Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. niniejszym zaświadcza, że ZESPÓŁ EKSPERTÓW MANAGER z siedzibą w Krakowie przeprowadził szkolenia dla pracowników naszej Spółki. Usługa szkoleniowa została wykonana w sposób rzetelny i profesjonalny,...
Zobacz referencje
PGNiG TERMIKA S.A
Kurs został przeprowadzony przez trenera ZEM: Panią Małgorzatę Pelczar. Wiedza została przekazana w sposób praktyczny i przystępny. Uczestnicy z dużym zaangażowaniem brali udział we wspólnym rozwiązywaniu problemów i warsztatach mających na celu aktywną...
Zobacz referencje
Masz pytania?
Zadzwoń lub napisz!

Zaufało nam już ponad 10 000 FIRM I INSTYTUCJI