Tytuł szkolenia:
TRENING MEDIALNY - kontakty z mediami w praktyce
Kiedy:
9:00-15:00
Gdzie:
Dlaczego warto ?
Vademecum współpracy z dziennikarzami, mediami internetowymi oraz social media.
Opis szkolenia:
Adresaci: Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących w administracji publicznej i sferze biznesu(m.in. specjaliści PR, kierownicy jednostek samorządowych, kadra zarządzająca, pracownicy oddelegowani do kontaktów z mediami i dialogu z mieszkańcami) , którzy mają w zakresie obowiązków służbowych kontakt z szeroko rozumianymi mediami lub będą musiały taki kontakt podjąć w razie wystąpienia sytuacji kryzysowej.
Korzyści Treningu medialnego:
Dzięki praktycznym wskazówkom, konkretnym umiejętnościom oraz podstawom wiedzy z zakresu public i media relations uczestnicy szkolenia:
• będą potrafili swobodnie i skutecznie poruszać się w przestrzeni komunikacji ze społeczeństwem i mediami.
• Będą potrafili zredukować stres zwłaszcza w obliczu kryzysu i konstruktywnie budować wizerunek podmiotu, który reprezentują zarówno poprzez media (kontakt z dziennikarzami telewizyjnymi, radiowymi, prasowymi) jak i samodzielnie (organizując akcje promocyjne, bezpośredni kontakt z mieszkańcami/klientami).
Cele Treningu medialnego:
Ćwiczenie praktycznych umiejętności wypowiadania się dla mediów I sprawnej komunikacji z mediami
Zapoznanie się z narzędziami przydatnymi przy przygotowywaniu wypowiedzi pisemnych, rozmów z dziennikarzami i/lub wystąpień przed kamerą.
Nabycie umiejętności opanowywanie napięcia, stresu i tremy
Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem w studio radiowym, przed kamerą
Jak przygotować się do wystąpienia
Jak przygotować się do konferencji prasowej
Zapoznanie się z taktyką radzenia sobie z trudnymi pytaniami podczas wywiadu
Trener:
Program:
1. Prawo prasowe czy niepisane zasady - czyli o tym na czym oprzeć warsztat pracy.
2. Dobra strategia to krótka strategia – czyli o tym jak nie popełniać błędów w komunikacji, jak dobrać odpowiedni do tematu kanał przekazu informacji oraz jak przypadkowo nie generować kryzysów wizerunkowych.
3. Im wyższa góra tym trudniejsza wspinaczka - czyli o strukturze rynku medialnego i zasadach współpracy z różnymi typami mediów i dziennikarzy.
4. Czy wiesz co chcesz powiedzieć? – czyli o tym jak świadomie konstruować przekaz zależnie od odbiorcy i treści komunikatu.
5. Przepis na dobrą setkę – praktyczne kompendium wskazówek do swobodnego zachowania się przed kamerą.
6. Czego możemy nauczyć się od Karlsona z Dachu, czyli zbiór zasad w praktyce administracji publicznej, którymi należy się kierować w codziennej pracy.
7. Człowiek uczy się na błędach – czyli pytaj i nie popełniaj błędów, które zrobili inni.
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:
- klimatyzowana sala szkoleniowa w centrum Krakowa
- szkolenie realizowane przez praktyka Eksperta ZEM
- lunch
- przerwy kawowe
- autorskie materiały szkoleniowe
- certyfikat
- e-konsultacje po szkoleniu
- pomoc opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu w Krakowie - doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
Kontakt ws. szkolenia:
Aneta Sowińska-Dudek Manager ds. szkoleń
511-624-964